Savannah, Georgia

22 oktober 2016 - Macon, Georgia, Verenigde Staten

Na een rit van 5! Uur maar liefst zijn we aangekomen in Savannah. Het hotel was echt vies! Elke keer als ik een deur had aangeraakt kreeg ik de behoefte om mijn handen te wassen. We zijn hier maar 2 nachten dus suck it up (zoals ze dat hier zo mooi zeggen), zeiden we tegen elkaar.

De volgende dag zijn we downtown Savannah ingegaan. We hadden gelezen dat het centrum zelf de bezienswaardigheid was dus gewoon op je gemak rondlopen door de vele straatjes. Aan de rivier was het echt historisch Savannah met ongelijke keien op de straten, veel bruggetjes en mooie oude muren. Er schijnt ook nog een treintje te rijden maar die was dicht i.v.m. onderhoud aan de weg, helaas. Het was heel erg warm die dag dus hebben we het park Forsyth Park opgezocht. Daar staat een mooie fontein, vele grote bomen met Spaans mos en het was omgeven door enorme prachtige huizen. Hier kon je wel zien dat orkaan Matthew schade heeft gemaakt want een aantal bomen moesten helaas weggehaald worden omdat ze afgebroken waren. Ook onderweg naar het park liepen we door veel straatjes met tunnels van bomen, hier en daar een verdwaalde palmboom, en veel huizen hadden een trap naar de deur, erg leuk! In de middag begonnen we het toch wel heet te krijgen en zijn we naar de kust gereden en had je na 30 min rijden Tybee Island. Daar was de orkaan ook goed overheen geraasd. We zagen onderweg al veel omgevallen bomen maar op dit eiland zag je nog goed de schade. Veel doorgezaagde bomen en takken opgestapeld langs de weg, veel afvalzakken vol met troep, schuttingen scheef of helemaal kapot en veel daken die nodig reparatie nodig hadden. Sommige huizen waren niet eens bewoonbaar meer. Het was erg indrukwekkend. We hebben een vuurtoren uit het jaar 1736 bezichtigd samen met de huisjes van de toenmalige werknemers en zijn we de 178 treden naar boven geklommen, we waren aardig trots dat we het gehaald hadden. Het uitzicht maakte het waard. De volgende dag konden we allebei niet meer lopen van de spierpijn… Gelukkig hoefden we ook niet veel meer te doen behalve naar het laatste hotel te rijden in Macon, een hotel wat een stuk beter is dan de vorige. Hier zijn we nog 1 nacht, doen we het een beetje rustig aan voordat we morgen richting Atlanta rijden om de auto terug te brengen en weer naar huis te vliegen.

Wij vonden het een geweldige reis. We hebben superveel gezien, van schreeuwerige steden met neonverlichting en harde muziek, tot steden waar geen zak te doen is en waar het bijna uitgestorven is op een zaterdag. We hebben zee/strand, moeras, bergen en bos in prachtige herfstkleuren gezien. We zijn hoog en laag geweest. We hebben de meeste dagen warm en zonnig weer gehad op Memphis na, daar regende het. We hebben goede en mooie hotels gehad maar ook mindere met als dieptepunt Savannah. En (als het goed is) hebben we alles gezien wat we wilden zien. Maar nu zijn we er ook wel klaar mee. Wij hopen dat jullie net zo genoten hebben van de verhalen als wij van het meemaken. Bedankt voor alle reacties! We vonden het leuk om deze reis met jullie te delen.

1. Gerard:
    23 oktober 2016
    Toe maar, twee lange verhalen tot slot. Was al bang dat ik iets gemist had. Het was erg leuk om zo jullie amerika avontuur te volgen. Al vast een hele goede terugreis en tot snel!
  2. Christa:
    23 oktober 2016
    Wat een mooi slot van een prachtige reis, leuk om te lezen. Alvast goede reis terug
  3. Suzanne:
    23 oktober 2016
    Jullie bedankt voor het delen, ik vond het leuk om " mee te reizen". Goede terugreis en dan nog lekker nagenieten van alles wat jullie hebben gezien.
  4. Stephanie:
    23 oktober 2016
    Het was heel leuk om mee te lezen met jullie avonturen! Goede reis naar NL!
  5. Carmen:
    23 oktober 2016
    Thanks voor het delen van jullie prachtige reisverhalen! We hebben er echt van genoten! Jammer dat het voor jullie er al weer opzit. Hele goede reis terug en tot vrijdag!
  6. R.:
    23 oktober 2016
    Ik heb genoten van je enthousiaste verhalen en ben blij dat jullie het Amerika avontuur zo geweldig hebben gevonden. Fijne laatste dag daar en een goeie reis terug.
  7. Mo:
    23 oktober 2016
    Dat Savannah, dat lijkt me ook geweldig. Zo'n huis met zo'n trap !! Bedankt voor je leuke verhalen: ik zat op je schouder mee te loeren! Fijn dat het de reis geworden is, die je gehoopt had dat het zou worden. Goeie terugreis en straks weer heerlijk in jullie eigen bedje!
  8. Karin:
    Hallo, wereldreizigers...
    Bedankt voor alle verhalen en foto's, GOEDE REIS terug!!!!