Viva Las Vegas

26 september 2023 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

We waren op tijd weer vertokken uit ons berghotel richting Las Vegas. Het was maar een uurtje rijden dus gelukkig konden we vroeg in de kamer van ons kasteelhotel en konden wij deze bizarre stad gaan ontdekken. Want bizar is het! Wat een lichtjes, geluidjes, harde muziek en vooral héél véél mensen. De meest kleurrijke types kwamen we hier tegen. Wij kwamen op een zondag aan in het hotel en dan zijn er American Football wedstrijden. Nu was het de Las Vegas Raiders tegen de Pittsburg Steelers. Mannen, vrouwen en kinderen waren in volledig tenue verkleed. Ook liepen ze naast elkaar met shirts van beide teams. Dat hoef je in Nederland niet te verwachten, dat bijvoorbeeld Ajaxieden naast Feyenoorders zitten en gezellig een biertje met elkaar drinken!
Nadat we de koffers in de kamer gedumpt hadden, gingen we op onderzoek uit. Precies voor onze deur stopt er een bus die de hele Strip afgaat. En dat is wel makkelijk want lopend is namelijk best een uitdaging met alle roltrappen en bruggen over wegen. Op deze manier konden we mooi alvast een kijkje nemen wat de Strip allemaal te bieden heeft. Af en toe zijn we er af gegaan om een hotel/casino van binnen te bekijken zoals The Venetian. Deze heeft binnen Venetie in schemer nagemaakt. Dat is zo'n gekke gewaarwording! Je weet dat het 33 graden en volop zon buiten is maar als je daar loopt lijkt het echt alsof het bijna avond is. Allerlei steegjes en winkeltjes maken de ervaring helemaal af.
Daarna zijn we nog even naar een outlet winkelcentrum gegaan want we waren allebei nodig aan nieuwe Nikes toe ;)
'S avonds hadden we een show gepland staan van de dansgroep Jabbawockeez. Dit was in een heel klein theaterzaaltje in het MGM Hotel/casino en het was nog lang niet uitverkocht. Maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Wat een show! Wij hebben ons enorm vermaakt!
Daarna zijn we de Strip opgegaan in het donker omdat we de legendarische fonteinen van het Bellagio wilden zien. Helaas konden we niet dicht bij het water zelf komen omdat ze de Strip aan het opbouwen zijn voor de Formule 1 die hier ergens in november zal plaatsvinden. Ze zijn in ieder geval op tijd....
Tegenover de Bellagio zit hotel/casino Paris. Die hadden op een hogere verdieping een biertuin en van daaruit hebben we alles goed kunnen zien. Na alle indrukken van die dag was ik er wel klaar mee maar Jeroen wilde nog wel even een paar gokjes wagen. Veel succes!

De volgende dag zijn we met de bus naar het Las Vegas welkomsbord gegaan. "Gelukkig" waren we niet de enige want er stond een megalange rij om met het bord op de foto te kunnen. Er stonden van die mannetjes die de foto dan voor jou maakten maar erg origineel waren ze niet. Iedereen moest op dezelfde manier poseren. Wat wel erg grappig was, er stond ook een bruidspaar in de rij. Je kan daar namelijk op elke hoek van de straat naar een wedding chapel om te trouwen en de dag is natuurlijk niet compleet zonder het Las Vegas bord. Ook hebben we ons buurhotel New York New York bezocht. Die had een beetje hetzelfde als de Venetian met soort van straatjes met eettentjes en winkeltjes, alsof je echt door New York loopt. Het hotel zelf ziet er ook uit als de skyline van New York.
De rest van de middag hebben we wat rustig aan gedaan want 's avonds hadden we weer een vol programma. We zijn naar het oude centrum van Las Vegas gegaan, de Fremont Street Experience. Dat is een overdekte straat met oudere casino's. Het plafond dient als een soort beeldscherm en vanaf 18.00 uur kwam er op het hele uur visuals op muziek van bekende artiesten. De eerste was van Imagine Dragons, een band die wij heel goed vinden dus daar moesten we bij zijn. Op 1 helft van de straat deden de casino's de lichten uit zodat het beeldscherm goed uit de verf kwam. Het was echt heel vet gemaakt!
Daarna deze straat even op en neer gelopen. Het is een soort Strip maar dan in het heel klein. Hoe later het werd, hoe drukker en daarmee ook hoe kleurrijker de mensen. Mannen konden bijvoorbeeld met sexy halfnaakte vrouwen op de foto en vrouwen met "Chippendaels", of je kocht een live gemaakte Airbrush schilderij. Het deed ons een beetje denken aan Bourbon Street in New Orleans met al die verschillende straatartiesten. Jeroen heeft nog even zijn hart opgehaald in 1 van die oude casino's voordat we weer terug naar het hotel gingen.
Het Vegasavontuur zit er weer op. Ik persoonlijk vind het niet zo erg want voor iemand die nogal gevoelig is voor prikkels, is Vegas niet zo'n geschikte stad. Jeroen heeft zich daarentegen uitstekend vermaakt met al die gokkasten, die had niet zo'n last van die prikkels. We hebben onze ogen uitgekeken en ons met regelmaat enorm verbaasd van de dingen die we zagen. Deze ervaringen zullen we niet snel meer krijgen en pakken ze ons ook niet meer af.

Next stop: Bryce Canyon.

Klik hier voor alle foto's bij dit verhaal

1. Christa:
    26 september 2023
    Wat een indrukken en ervaringen weer, en niet stiekem getrouwd? Ik snap dat je er niet te lang moet zijn, mits je van gokken houd. Veel plezier bij de volgende locatie
  2. Gerard sr:
    26 september 2023
    Viva Las Vegas inderdaad. Heerlijk om te lezen dat jullie veel ook voor mij bekende plekken hebben bezocht. Nostalgie!
  3. Carmen:
    26 september 2023
    Zo gaaf Las Vegas! Echt tof dat jullie er geweest zijn en zoveel hebben gezien! Wat een bijzondere ervaring! Ondanks het voor mij alweer een tijd geleden is, is er zo weinig veranderd grappig om te zien!
    Staat ook nog op onze wishlist om samen naar toe te gaan.
  4. Yvonne:
    26 september 2023
    Mooi verhaal weer. Wat een bizarre stad is Las Vegas. En dat allemaal midden in de woestijn! Ik snap dat je weer moet ontprikkelen! Veel plezier verder en ik ben benieuwd wat je van Bryce vindt! 🤩
  5. Ronald Slieker:
    26 september 2023
    ziet er mooi uit leuk om het zo te kunnen volgen.
  6. Jan en Marijke de Haas:
    26 september 2023
    Het is een echt aparte stad, vaak in series etc. gezien op tv. Het moet wel heel mooie ervaring zijn dit in het echt te beleven. Op naar de volgende ervaring.
  7. Joke Everts:
    27 september 2023
    Wat een hoop om te beleven. Wij genieten mee met de foto’s. Lieve groet opa omi