Pittsburgh

26 september 2019 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Na een prachtige rit van 4,5 uur (al met al 5,5 want wij stoppen om de haverklap), door bergen en bossen en prachtige herfstkleuren, kwamen we aan in Pittsburgh, Hotel Drury, 2 nachten. Nadat we ingecheckt en wel waren zijn we een rondje door de buurt gaan doen. Onze eerste indruk van Pittsburgh was niet best. We vonden de sfeer een beetje grimmig, de mensen niet zo vriendelijk en grauw. Waarom gingen we hier ook alweer heen? Gelukkig hadden we dit keer wel ons boek meegenomen dus konden we mooi lezen wat we aan aangestipt hadden.

De volgende dag vonden we de sfeer al iets beter. Het mooie van deze stad is dat oude gebouwen naast moderne gebouwen staan. Dat geeft een heel aparte indruk van de stad. Terwijl we dit allemaal aanschouwen liepen we richting de rivier en onderweg kwamen we langs een farmers market. Het was niet zo groot en best grappig om te zien. De Roma-tomaatjes zijn hier megagroot! De markt was er zo op gericht dat de mensen tijdens hun pauze een voorverpakte lunch of muffins o.i.d. kunnen meenemen. Alles stond al klaar. We hebben onze weg vervolgd naar de rivier. Je kan hier een trammetje omhoog nemen naar Mount Washington waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Je kan een weg volgen, Grandview Avenue, richting een ander trammetje, waar we weer mee omlaag gingen. Bij dat trammetje had je uitzicht op de 3 rivieren die bij elkaar komen. Supermooi allemaal!
Daarna hebben we een Lyft gepakt (ja ja, wij gaan ook met onze tijd mee, is hetzelfde als Uber) richting de Strip District. Dit is een wijk waar heel veel restaurantjes zitten van verschillende nationaliteiten en winkel na winkel met Steelers spullen, de Football club hier in de stad. Toen waren we wel een beetje klaar met deze stad.

Het allerbeste van deze locatie vonden wij het hotel. Het is een voormalig Federal Reserve gebouw, wat inhoud dat hier vroeger héél véél geld hadden. Ze hebben de kluizen nog bewaard. Ook zijn ze hier supervriendelijk, je krijgt gratis ontbijt en een simpel diner, 1 gratis drankje pp en de volgende 2 voor weinig. Ze hebben een popcornmachine en een patio op de 8ste verdieping waar ik op dit moment deze blog zit te schrijven in de zon.

Wat vonden wij van Pittsburgh? Niet zo geweldig als de andere steden die we tot nu toe hebben gezien. Leuk om hier te stoppen als tussenstop, dan heb je ook nog wat te zien, maar wij kunnen ons hier niet langer dan een dag vermaken. De volgende rit wordt er 1 van 3,5 uur richting Niagara Falls. Waarschijnlijk gaat die ook wat langer duren want we moeten een stuk langs Lake Erie. Er schijnt daar een mooie route te lopen dus hopelijk prachtige plaatjes schieten.

1. Gerard:
    27 september 2019
    Pittsburgh is natuurlijk geen Washington maar toch leuk om een dagje te zien toch.
    Op naar de Falls!
  2. Suzanne:
    27 september 2019
    Die mensen hadden wel heel lang op t balkonnetje gezeten :-) leuk je verhalen, ben nu al benieuwd naar de foto's van de watervallen. Gaaf!
  3. Christa:
    27 september 2019
    Wat een ervaringen zeg, best veel een beetje, benieuwd hoe de Amerikaanse kant van Niagara is, misschien iets minder "kermis dan de Canadese. Geniet er van. 😉