New Haven

4 oktober 2019 - New York (jfk Airport), New York, Verenigde Staten

Laatste hotel, laatste stad.

Onderweg van Boston naar New Haven zijn we eerst naar Providence gegaan om de hoofdstad van de staat Rhode Island te bekijken. Maar omdat we al een tijdje onderweg zijn en de nodige dingen al gezien hadden, waren we snel uitgekeken op de stad. Dus zijn we verder gaan rijden en de snelweg afgegaan om New England wat beter te bekijken. Hoe de dorpjes eruit zien en te vergapen aan de enorme huizen. Ik heb mijn droomhuis al een paar keer voorbij zien komen, vrijstaand met heel veel groen er om heen, de weg erna toe omgeven door grote, hoge bomen in herfstkleuren. Prachtig! We zijn een paar keer gestopt (of een poging tot) om een foto te maken maar het liefst zou ik de hele tijd uit het raam klikken om te laten zien hoe mooi het was. Het is dat de foto's dan niet zo mooi worden.

Aangekomen in New Haven kwam het inmiddels met bakken uit de lucht. Maar ja, je wilt toch wat zien. Dus wij in de regen de stad verkennen. Wat kan een stad er treurig uitzien in de regen... We kwamen al langs wat gebouwen van Yale maar we wilden niet te veel zien want de volgende dag zouden we een tour gaan doen. Dan maar weer terug naar het hotel en daar maar wat opdrogen, uitrusten, koffer opnieuw inpakken zodat we al onze aankopen ook mee kunnen nemen en slapen in ons ieniemienie-bed.

De volgende dag mochten we Yale bezichtigen. Eerst kregen we een filmpje te zien van 2 veel te enthousiaste studenten die vertelden hoe geweldig Yale wel niet was. Ik moet zeggen dat ik het helemaal geloofde, Jeroen moest een beetje spugen... Toen begon de tour door een echte te enthousiaste, energieke student van 19/20. Maar WOW, wat een mooie gebouwen allemaal! De een is nog mooier gebouwd dan de ander. Prachtige details, alleen de bibliotheek al, net een kathedraal (klopt ook wel want het was van origine ook als kathedraal bedoeld;)) Ook hierbij weer veel foto's. Na de tour was het tijd om richtig het vliegveld te gaan en de auto in te leveren.

Het was weer een geweldige reis, met als hoogtepunt voor mij de Niagara Falls en voor Jeroen Washington. We hebben weer veel gezien. Ik kan niet zeggen dat we uitgeput zijn maar we zijn vooral vol. Ik kan me voorstellen dat, als je leest wat we allemaal doen, het heel veel lijkt, maar ja, we waren al om 9.00 op pad en je gaat niet om 14.00 weer op je kamer zitten. Dus veel tijd om veel te zien. Het was het waard!

We nemen weer een hoop ervaring mee naar huis.
Bedankt voor alle leuke reacties! We vonden het superleuk dat er met zoveel enthousiasme is meegereisd. Volgende reis weer?

Groetjes Anouk en Jeroen

1. Sebastiaan en Carmen:
    4 oktober 2019
    Wat een prachtige verhalen, over een prachtige reis! Hebben genoten ervan! Liefs, Sebastiaan en Carmen
  2. Gerard:
    5 oktober 2019
    Welcome home en thx voor de mooie verhalen
  3. Maike:
    5 oktober 2019
    Heel leuk allemaal! Wil er nu helemaal heen 😁 welkom terug weer!
  4. Marian:
    5 oktober 2019
    Mooie foto’s en super vakantie!! Leik om mee te kunnen reizen op deze manier!!
  5. Mo:
    5 oktober 2019
    Mooie verhalen hoor! Weer leuk om mee te reizen! Jaaaa, volgende x weer !
  6. Karin:
    5 oktober 2019
    Prachtig om mee te reizen,en volgende x zeker weer...
    Goede terug reis, en musschien tot morgen...heb geen idee hoelang zo'n reis is
  7. Jan en Marijke de Haas:
    5 oktober 2019
    Erg leuk om zo mee te genieten van jullie mooie reis.