Boston (en Albany)

3 oktober 2019 - Cambridge, Massachusetts, Verenigde Staten

Halverwege de rit naar Boston hadden we een overnachting in Albany. 1 van ons, na lange discussies weten we nog steeds niet van wie het goede idee kwam, vond het wel handig om een hotel in het centrum te hebben, dan hadden we nog wat te zien. Behalve wat mooie overheidsgebouwen was er GEEN REET te beleven in de stad. Er was nauwelijks volk op straat en degene die er liepen was een verdwaalde toerist of een dakloze die om geld of sigaretten stond te bedelen. Alle winkels waren dicht en her en der alleen een kroeg open waar 1 of 2 mensen aan de bar zaten. Dit is dus de hoofdstad van de staat New York! Alles dicht op zondag...
Gelukkig is het maar 1 nacht en mogen we de volgende dag het laatste stukkie naar Boston rijden.

Wij zitten in een hotel in Cambridge (een buitenwijk van Boston), dat is vlakbij Harvard, dus zijn we gelijk de boel gaan verkennen. Ik had hele romantische gedachten hierover, aan mensen die in een park tegen een boom in dikke boeken aan het lezen waren. Maar helaas. Het Harvard-terrein was erg leeg, in de zin van geen dromerige studenten tegen bomen, en er liepen alleen maar toeristen. Cambridge is een leuke studentenwijk. Je hebt daar winkels en winkels vol met Harvard troep, zoals truien, t-shirts, mokken, sjaals, alles wat je maar kunt bedenken waar Harvard op geschreven kan worden voor de hoofdprijs. Een klein Harvard-dingetje voor op de plank voor weinig heb ik nog niet gevonden. Maar Jeroen heeft een t-shirt gescoord.

De volgende dag zijn we Boston zelf in gegaan. Door de stad loopt de Freedom trail die je kan volgen. Dat is een rode 'draad' die langs alle bezienswaardigheden gaat. Geen stadskaart of google maps nodig. De lengte van de rode 'draad' is 4 km en dat is alleen van A naar B, dus je moet ook nog terug. Bij elkaar hebben we dus weer de nodige stapjes gemaakt (29.189 over de hele dag). Maar het is prachtig om te lopen. De stad heeft veel historie, een hoop mooie kerken en grote standbeelden. Deze stad heeft vroeger veel betekend voor Amerika. En dat is te zien. Ook kom je door verschillende wijken, van Italiaanse restaurants waar de knoflook je tegemoet komt, de Ierse pubs met gouden beletteringen, langs Chinezen die op een kluitje rokend en tuffend op een pleintje hangen, typisch Engelse huizen en de Navy Yard.

De derde dag zijn we naar Salem gegaan. Dit stadje staat bekend om de heksprocessen in 1692. Nu nog vind je overal de invloeden van de heksen. Zo kan je bijvoorbeeld op elke hoek van de straat een 'reading' laten doen. De maand oktober staat hier in Amerika in het teken van Halloween en juist in Salem wordt het enorm uitgemolken. We hebben de witch museum bezocht waar uitgelegd werd hoe de heksprocessen tot stand zijn gekomen. Daarna natuurlijk een giftshop met de meest uiteenlopende grappige heksendingetjes. Op straat zag je sommige mensen met een heksenmuts lopen haha. Het was een enorm leuk stadje dichtbij Boston om te bezichtigen. Helaas was het weer vandaag erg slecht dus hebben we daarna niet veel meer kunnen doen.

Morgen gaan we naar de laatste plaats, New Haven, en gaan we Yale bezoeken. Ik ben benieuwd of we hier wel dromerige studenten vinden maar gezien het weer voor de komende dagen ben ik bang dat het bij de romantische gedachten blijft...